Hoodies en shirts van Tilburgse horeca moeten ondernemers steun in de rug geven

TILBURG – Sinds vrijdag is er een nieuw initiatief gestart voor de Tilburgse horeca. Onder de noemer WeAr Tilburg kan iedereen truien, T-shirts en tassen bestellen met daarop de voorgevel van zijn of haar favoriete horecagelegenheid. “Een trui met je favoriete kroeg erop, wie wil dat nou niet?!” reageert Ben Smit van Citymarketing.

Om de horecazaken in Tilburg een hart onder de riem te steken starten onder meer Binnenstad Management Tilburg (BMT) en Ticket to Tilburg dit initiatief. Een webshop zorgt samen met een tekenstudio voor de productie. Ze zijn sinds zaterdagochtend al druk aan de gang met het drukken van de hoodies, shirts en tassen. “Als ze 100 orders gemaakt hebben staan er al weer 300 te wachten,” vertelt Ben Smit. Het initiatief is volgens hem goed ontvangen door de Tilburgers. Van de opbrengsten van de producten gaat de inkoopprijs af. De rest gaat dan naar de horecagelegenheid waarvoor de tassen, shirts of hoodies gedrukt zijn.

Ciel Hesen