Supporters blijven hondstrouw, Willem II heeft nu al 10.000 seizoenkaarten verkocht

(Foto: Willem II)

Dat Willem II ondanks de degradatie ongekend populair bleef, was vorig jaar wel te zien toen de club één week voor de start van de competitie 10.000 seizoenkaarten had verkocht. Dit jaar zitten de Tricolores al drie weken na de start van de vrije verkoop op de 10.000 verkochte kaarten. De club leeft in de stad en de aanhang blijft hondstrouw.

Ondanks dat het seizoen dramatisch verliep voor de Tilburgers en er zelfs afgelopen week een bezorgd statement vanuit het Supporterscollectief kwam, leeft de club volop in de stad. In de periode waarin de huidig seizoenkaarthouders konden verlengen, verlengde ruim 8000 supporters hun seizoenkaart.

Dat de club leeft is niet alleen zichtbaar te zien in de stad, maar ook in de cijfers. Bij de competitiewedstrijd tegen Jong FC Utrecht zaten meer mensen op de tribune dan bij de Champions League-wedstrijd tegen Sparta Praag . In een recent onderzoek is Willem II de achtste populairste club in Nederland. De club heeft volgens het onderzoek sinds 2010 de sterkste groei in populariteit van alle clubs in Nederland


Fabrice Leclaire