Met de ambitie de grootste van Brabant te worden, maakt Van Wijnen zich klaar voor het festival. Ze hoopt niet alleen Tilburgers, maar ook mensen uit de gehele provincie aan te trekken. Hoewel de doelgroep tussen de 40 en 60 ligt, wordt het gekenmerkt als een echt vrienden-familiefestival.
Het moet een festival worden dat inspeelt op nostalgie. “Het is voor heel veel mensen een trip down memory lane”, vertelt Van Wijnen. Zowel mensen die midden in de nederpopgolf zaten als generaties daarna kunnen hier losgaan. “Ook bijvoorbeeld de kinderen van de ouders die dit luisteren, die zijn er ook mee opgegroeid. Die hoorden die muziek al toen ze klein waren.”
Line-up
Van Wijnen is blij met de line-up die ze met de rest van de organisatie neerzette. “Het is een goede combinatie tussen originals en tributebands. Het is echt toffe muziek die wij in dit kikkerlandje, om het zo maar even te zeggen, hebben ontwikkeld.” Het meest trots is ze op headliners, Drukwerk en Toontje Lager.
Ze hopen met deze lancering de lijn door te trekken en een jaarlijks terugkerend festival te worden. Dit ziet de evenementenorganisator positief in: “Er zijn heel veel verschillende artiesten die nog in originele hoedanigheid optreden en ook nieuwere populaire duo’s hebben we op het oog. Dus we hebben een mooie vijver om uit te vissen.” 31 augustus zal het Leijpark omgetoverd worden tot Nederpark.
