Unicum voor Willem II: enige club ter wereld zonder sponsors op thuisshirt

Jens Mathijsen en Uriël van Aalst in het nieuwe shirt van Willem.

Willem II heeft het nieuwe thuisshirt voor aankomend seizoen gepresenteerd. Ieder jaar weer een momentje, maar deze keer extra bijzonder. Met het nieuwe initiatief Leeuwenmoed geeft Willem II het shirt ‘terug’ aan de Tilburgers. Er staan geen sponsoruitingen op het klassieke shirt.

In het diepste geheim werd er de afgelopen maanden aan het nieuwe thuisshirt van Willem II gewerkt. Het initiatief is uniek in zijn soort in voetballand. “Met Leeuwenmoed willen we als club laten zien waar we voor staan. We vertalen onze kernwaarden Echt Willem II, de Vriendschapsband en Leeuwenmoed door in alles wat we doen”, licht Merijn Goris toe.

Enige club ter wereld

Dit initiatief is daar volgens de algemeen directeur het ‘ultieme symbool’ van. “De iconische uitstraling van het thuisshirt, de verbondenheid met partners die de club dragen, en het lef om als enige club ter wereld bewust te kiezen voor een leeg thuisshirt.”

Op de rug van het nieuwe thuisshirt van Willem II staat met grote letters ‘Tilburg’. “We zijn ons bewust van de verantwoordelijkheid en betekenis die we voor de stad hebben”, stelt Goris. “Dankzij de partners staan de stad en de regio letterlijk en figuurlijk achter ons.”

Drie jaar

De partners verbinden zich meteen voor drie jaar aan de club. Daar is commercieel directeur Tom van Dijk dan ook trots op. “Dat we nu al zo’n mooie groep betrokken partners hebben die zich voor minimaal drie jaar aan dit initiatief committeert, zegt alles over de kracht van Willem II én van onze stad.”

LEES OOK:
Drukbezochte eerste training voor Willem II na zomerstop: ‘Pittig met 32 graden

Aanwinst Justin Hoogma in het nieuwe shirt.


Pieter Soethout